neděle 10. února 2013

Plněná vánočka

Tvarohová buchta byla snědená coby dup, tak jsem dneska hned upekla plněnou vánočku. Od té doby, co jsem ve sklepě znovu objevila starou vánočkovou formu tuhle plněnou jinak nepeču.



Na jednu velkou vánočku budete potřebovat.

700 g hladké mouky
100 g oleje
150 g cukru
špetku soli
2 celá vejce
40 g čerstvých kvasnic
300 ml mléka

Těsto jsem zadělala v pekárně, ale klidně můžete trochu posilovat a zadělat ho ručně :)
Po vykynutí těsto rozdělíme na tři stejné díly, každý rozválíme na plát a namažeme libovolnou náplní, já jsem dala makovou a povidla. Pláty zarulujeme, spleteme do copánku a vložíme do vymaštěné formy. Necháme ještě asi patnáct minut kynout a upečeme hodinu ve vyhřáté troubě na 160 stupňů.
Když si dávku upravíme na půl kila mouky, můžeme péct i ve velké bábovkové formě.


 No a takhle otrhaně vánočka vypadá po nakrojení nedočkavci ještě v horkém stavu :D


8 komentářů:

  1. Vlasti, co ty vše nevymslíš?Jsi absolutní jednička,zdravím Daja.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, u tebe tloustnu už z obrázku, mňam!
    Měj hezké dny, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vlasti, to je super nápad!!!

    OdpovědětVymazat
  4. What's up, this weekend is pleasant in favor of me, as this time i am reading this great informative paragraph here at my home.

    My weblog; aaa fx

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá krásně, jen si nabídnout.

    OdpovědětVymazat
  6. Hned bych si dala a ze existuje forma na vanocku jsem teda nevedela.

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá náramně a určitě tak i chutná :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vlasti to je super nápad,mám receptík a určitě udělám,formu mám taky na vánočku,alespoň bude využita....Měj krásné vánoce a odpočívej jako váš Damiánek...snad tě pustí na gaučík..

    OdpovědětVymazat