pátek 30. května 2014

Kedlubny na smetaně

Letošní úroda kedluben ve skleníku je opravdu veliká a protože je nestačíme jíst čerstvé uvařila jsem včera jedno moc dobré kedlubnové jídlo a o recept se s vámi ráda podělím.


Na dvě porce budeme potřebovat:

4 mladé kedlubny
1 cibule
Lžíce másla
2 lžíce olivového oleje
Smetana na vaření
1 vrchovatá lžička celozrnné hladké mouky
sůl, pepř a bylinky, já jsem dala čerstvou petrželku a bazalku

Cibuli nakrájíme na jemno a lehce osmahneme na oleji a másle. Přidáme na kostičky nakrájené kedlubny a ještě chvíli restujeme. Osolíme a opepříme a zalijeme asi 1 dcl vody a necháme dusit do poloměkka. Ve smetaně rozkvedláme mouku a kedlubny zahustíme, necháme ještě asi pět minut povařit a odstavíme. Přidáme nasekané bylinky a dál už nevaříme.
Podáváme s vařeným vajíčkem a celozrnným pečivem.



7 komentářů:

  1. A i to tak chutnalo, miluji kedlubny na všechny způsoby :)

    OdpovědětVymazat
  2. To ale nevypadá vůbec špatně! Kedlubny bych sice musea koupit, ale myslím, že by mi chutnalo.
    Hezký večer Vlastičko, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Moje úroda se teprve rýsuje, mám kedlubny venku. Taky je mám nejraději čerstvé nebo nastrouhané na chléb a posolené. Ale máš pravdu, když je jich moc, hledá člověk i jiné uplatnění. Znám kedlubny dušené jako zelí, smažené jako řízek (to nám chutná), tak proč nezkusit i se smetanou. Chuť si nějak neumím představit, ale evokuje mi to zelňačku.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlasti, vypadá to skvěle! :-) Musím kedlubny koupit a vyzkoušet to.

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti,
    Tvoje úroda kedluben je úžasná!!!
    Kedlubny na smetaně vypadají tak krásně, že to zkusím!! :o))
    Ale musím si je koupit...
    Měj se hezky
    Jarka

    OdpovědětVymazat