neděle 8. února 2015

Zapečená pohanka s brokolicí a kuřecím masem

Vaření z pohanky jsem objevila teprve nedávno a protože nám opravdu zachutnala zařadili jsme ji do našeho jídelníčku.
Dneska jsem k obědu dělala pohanku zapečenou a byla to dobrota!



Na tři až čtyři porce budeme potřebovat:
200g pohanky
200g kuřecího masa
1 brokolici
2 vejce
12 % smetanu
sýr podle chuti, sůl, pepř


Pohanku namočíme den předem do vlažné vody, vody dáme jenom tolik aby byla pohanka ponořená.
Brokolici povaříme v páře, kuřecí maso nakrájíme na nudličky a orestujeme na olivovém oleji.
Brokolici smícháme s pohankou a kuřecím masem, přidáme vejce rozšlehaná se smetanou, sůl a pepř.
Promícháme a vložíme do vymazané zapékací misky. Na vrch položíme plátky sýra jaký máme rádi a zapékáme na 200 stupňů asi 45 minut.
Podáváme s čerstvou zeleninou.








7 komentářů:

  1. Vlasti, s pohankou se zatím moc nekamarádím, tak moc děkuji za recept a zdravím! Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, pohanku jsem objevila celkem nedávno, s využitím se zatím seznamuji, takže tvůj recept přišel víc než vhod, díky, hezký nedělní podvečer,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. To musím určitě vyzkoušet. V jakémsi záchvatu touhy po zdravé výživě jsem balíček pohanky zakoupila a stále tu na mě kouká, protože nevím, co s ní. Tohle vypadá více než dobře, to musím vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám stejný problém, ale osvědčila se mi do zeleninové polévky, dnes jsem dělala plněné kapustové listy a do masa jsem dala 2 hrsti nevařené pohanky ( upekla se v troubě ). Nemusím její vůni, ale po trochách ji takhle snesu :-))

      Vymazat
  4. Vlasti, u nás doma se pohanka běžně konzumuje, však také máme blízko pohankový mlýn pana Šmajstrly ve Frenštátu p. R. Syn, který tam bydlí má pak produkty z první ruky. Devítiměsíční vnuk má v jídelníčku pohankovou kašičku a jak mu chutná. Nedávno jsem tam byla v jedné restauraci na obědě a zjistila jsem, že mají v jídelníčku dokonce 4 hlavní jídla s pohankou.Doma pohanku používáme místo krup, třeba do polévky a také jako přílohu k masu, nahradí rýži. Tvůj recept určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, tento týždeň si urobím :-)
    Ja varievam pohánkovú polievku.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Vlasti. Pohanku miluji a tento recept vypadá úžasně. Tak ho určitě časem vyzkouším.

    OdpovědětVymazat